Klokken kerken Kerkrade-West

Wij staan er eigenlijk nooit bij stil, dat de kerkklokken in Kerkrade-West elk uur van de dag zich laten horen. Om het uur en het halfuur slaan de klokken. Op het middaguur om 12.00 uur horen wij de klokken ook luiden. Daarnaast voorafgaand op de zaterdagavond Mis in Kaalheide/Heilust en de zondagochtend in Terwinselen en Spekholzerheide/Gracht. Ook op andere momenten worden de klokken geluid: doopjes, huwelijken en uitvaarten. Het afgelopen jaar werd in de coronatijd ook vaker extra geluid. Elke kerkklok heeft zijn eigen klank. Dit alles is nu vastgelegd in de maand november door de klokkenspotter Tim uit Roermond. Naast het geluid kunnen ook de klokken in de klokkentoren worden gezien. Er zijn korte filmpjes van gemaakt. Het klokje van de voormalige parochiekerk van de Heilust moet nog worden toegevoegd op termijn.

Via de volgende stappen komt u op de website van de klokkenspotter:
1 e stap: Youtube
2 e stap: Klokkenspotter Tim
3 e stap: op de website scrollen naar de kerk die je zoekt:
> St. Martinus kerk, Spekholzerheide/Gracht:
> Kerk O.L.V. Onbevlekt Ontvangen, Terwinselen:
> H.Jozef kerk, Kaalheide/Heilust:
> Kerkhof Gracht:

Het is zondermeer een mooi initiatief, waaraan de parochies van Kerkrade-West graag hun medewerking aan hebben verleend.

Met vriendelijke groeten,
Pastoor Frank Sweer